DPF eemaldus tĂ”stab sĂ”iduki vĂ”imsust ja vĂ€hendab kĂŒtusekulu
eemaldades ebavajaliku vastusurve vĂ€ljalaskesĂŒsteemist.

MIS ON DPF?

See on Eesti keeles Diisli Tahmaosakeste Filter ehk kĂŒbemefilter, rahvasuus ka tahmafilter. Prantsuse autode peal vĂ”ib kohata ka lĂŒhendit FAP (Filtre Ă  particules).

See on osa auto heitgaaside sĂŒsteemist, mis puhastab heitgaasid nĂ”utavale EURO normidele. Kui katalĂŒsaator puhastab heitgaase keemiliselt, siis tahmafilter pĂŒĂŒab ja hoiab eneses diisli tahmaosakesi seni kuni mootori aju poolt tuleb kĂ€sklus tahmafilter kogutud osakestest tĂŒhjaks pĂ”letada.

Enamasti suudab kĂŒbemefilter kinni pidada ca 80% osakestest, parimatel juhtudel aga kuni 100%.

Kuidas DPF töötab?

Lisaks kahjulike heitgaaside tavapĂ€rasele katlalĂŒĂŒtilisele neutraliseerimisele kogub DPF enesesse diisli pĂ”lemata tahmaosakesi kuni ettemÀÀratud tasemeni.

Ületades ettemÀÀratud taseme, hakkab kĂŒbemefilter end tĂŒhjaks pĂ”letama (DPF regeneration). Selle protseduuri ajal tĂ”stetakse heitgaaside temperatuuri tahmafiltri sees 500-600 C-ni selleks, et kogutud tahmaosakesed tĂ€ielikult Ă€ra pĂ”leks.

DPF mĂ”ju kĂŒtusekulule

KĂŒbemefilter kui filter kujutab endast takistust heitgaaside voolule ning tekitab vastusurvet. Olgugi, et tootjad on oma katsetustega filtri voolutakistuse vĂ”imalikult vĂ€ikseks viinud, omab ta siiski kĂŒllaltki suurt takistust eriti kui arvestada, et vĂ€ljalaske sĂŒsteemis on lisaks tahmafiltrile ka katalĂŒsaator.

Fakt on see, et igasugune mootori tööd ĂŒlemÀÀra takistav tegur kasvatab mootori kĂŒtusekulu. Lisaks suureneb kĂŒtusekulu ka DPF-i tĂŒhjendamise ajal, sest pĂ”letuseks vajalik kĂ”rge temperatuur saavutatakse vĂ€ljalasketakti ajal lisa kĂŒtusekoguse silindrisse pihustamisega. Suur osa sellest kĂŒtusest jÀÀb silindri seinte kĂŒlge ning kolvirĂ”ngaga tĂ”mmatakse see karterisse, kust see rikub Ă”li (Ă”litase tĂ”useb).

Miks vajab DPF vahetamist?

Mootori vÔimsuse vÀhenemine

Regulaarselt tekkiv heitgaasi suitsusus

KĂ”rgenenud kĂŒtusekulu

TĂŒhikĂ€igu ebastabiilsed pöörded

Õli taseme tĂ”us mootoris

Ebaloomulik, sisisev heli

DPF-filtri kujuline mÀrgutuli

Sagedane DPF filtri lÀbipÔletusprotsess

Probleemi tÔhus lahendus

Kas filtri vahetus margiesinduses? Sellisel juhul peab arvestama kahe asjaoluga: kĂ”rge hind (1500-6000€) ja garantii puudumine, et uus filter töötab efektiivselt vĂ€hemalt 100 000 km.

Sunnitud regenereerimise kĂ€ivitamine tehasediagnostika abil fĂŒĂŒsiliselt kulunud tahmafiltri puhul on mĂ”ttetu tegevus millega koormatakse tarbetult mootorit ning rikutakse mootoriĂ”li.

Tahmafiltri eemaldamine toimib vaid koos programmi eemaldamisega, mis nĂ”uab mootori juhtprogrammi muutmist tahmafiltrita töötamise reĆŸiimile.

SeepĂ€rast ei tasu filtrit vĂ€lja lĂŒĂŒa ilma DPF-funktsiooni vĂ€ljalĂŒlitamiseta mootori juhtimisploki programmis.

Meie pakume DPF filtri eemaldamise tÀislahendust soodsama hinna eest.

VĂ”ta meiega ĂŒhendust ja teeme sulle pakkumise!

Millised on kĂŒbemefiltri
eemaldamise eelised?

Sarnaste probleemide puudumine tulevikus

Mootori vÔimsuse taastumine

Keskmise kĂŒtusekulu vĂ€henemine

Tahmafiltriga autodele mÔeldud kallite mootoriÔlide kasutamise vajaduse puudumine

Reagentide kasutamise vajaduse puudumine (AdBlue, EOLYS jt)

KĂŒbemefilter eemaldada on mitu korda odavam

Ilma kĂŒbemefiltrita saab sĂ”ita ka vaid lĂŒhikesi sĂ”ite

TOP